There was an error in this gadget

Followers

Monday, May 30, 2011

apa HEADER??????

dear,,,,
dah lama dh aku pkir hal ni...(cis cam mslh besar jer).....
msk blog mmber osem creatifnya....cantiknya.....lawanya....smartnya....
...........................................................................................................................................
.......................................................................................................................................
.............................................................................................................................................
aku xtau la nk header apa kt blog aku ni....
nk ltk yg simple ker ...yg meriah......???????????????
hrmmm............klau ikut skrg...peduli apa ada ker xde....(jwbpan owg malas).....
tapi bila tgk blog owg jeles.......
nnt2 la.....kita tgk aku ltk ker x headernyer.....wuahahahahaha....(gelak xsopan lansung).....

Sunday, May 22, 2011

Untuk DIA yg barU kU kEnali

dear....
detik pertemuan....
kiwi(ak)... penah x dengar lagu biar ????fynn jamal????(my sister ask me) siap akk ak tlong nyanyikan...
sapa xkenal pun....(aku)......lagu 2 best pasal ayah(sister).....
entah...(ak)......

next.....
ari 2 g akar dgn kak yanti(sister)....tgk x gambo kt blog......
owh tgk....(aku)......

lama2.....
taip youtube.....search......fynn jamal......
clik biar........loading.....-----> play...........

mata tua yang memandang aku itu--

bundar

pudar

dia tak mahu bilang apa yang mencengkam jiwa usangnya

“biar”

katanya, “biar”.

wahai ayahanda

berhentilah walau sebentar

dan renungkan mataku yang melaut

khabarkan yang jujur dan ujar

apa menyerabut?

wahai ayahanda

bercukuplah menggagah tulang rapuhmu

akukan lemahmu

perikan penatmu

kisahkan jerihmu

aku mahu...

sedih.......ak rasa sakit sgt bila dgr lg ni.........terus tertusuk ke sebelah kiri ....
search.............
over...
lelaki...
150 juta kali....
ayahanda......
anak kecil dalam jamban....
and etc......

semakin ku kenal..............
di blogspot2......fynnjamal.blogspot.com
juwita.....follow....
muka buku mu......fynn jamal---------> Like
muka buku mu......peri cenderawasih------------> add as friend...(still was2 dia accept ker x)
di dinding2 ku lihat tulisan2 ttg dia......keynote....
apakah RANAP.......
kucari seluruh kuantan tiada.......
projek kesian buat ak semangat ttg dia......

saat bersua muka......
malam puisi riong......
ak lihat dia dari jauh......gadis kecik molek dgn kain batik......
diatas pentas..."abg nk bakar kitaowng ker" dan "e2 suami sy hensemkan"
buat ak tertawa....
misiku mlm 2 igin mendptkan ranap....dan bersua dgn nya.......
berjumpa jgk.....satu peluk ak dpt dr dia.....tp kecewa ranap terlepas....
ditya....minggu depan dtg x....jwb ku...x duduk kuantan study kt sna.......
xper akaknya dtg x????dtg.....(sister)........
wak2 itu mmg dia sibuk.....utk menjaga hati semua KEKASIHNYA.....kasihan ku melihat....

bersua lg kita.....
walau dimarah emak.....
walau hujan.....walau ditipu teksi....
walau tertinggal bas.....walau susah.....
AKHIRNYA.....ak sampai jugak ke rumah akar.......
di situ ku jumpa kamu lg.....kali ni lebih dekat.....
berkain batik ku dekati kamu.....kak fynn nk beli buku.....
wah sama....leh ambik gambo lps ni.....tiba2 kami duduk diatas lantai dgn selamba sambil...
dia menurunkan tanda dibadan ranapku......nama nabilah....apa N...A...B....
D...???(dia) B.....(aku)......nabilah......
buat adinda beta,
naDi....(silap)nabiLah.
terus teman kakakMu yaNg giLa iNi. WiuWiuWiu.
mlm 2 rasa gembira bkn kepalang.....
abis akar...malumalumalumalu..... ambik gambo dgn dia...tup..tup....kamera meragam.....
but ak cuba skali lg...
akhirnya.....akak nak angkat....
terus ku angkat.....nth la dia ok ker x????

mlm ini.....
aku tahu dia ada di akar vs kukubesi....
hati ku meronta ingin pergi...tp....bila duit adalah segalanya pada minggu ini....
apa bleh aku buat...
utk mendgr suaranya aku usaha....
aslmkm(kol sis) kedengar suaranya disana ber sama BIAR....
xpe lah nk dgr...(aku ckp dkt sister).....dia pun membiarkan kredit berjalan....
stlah selesai...aku pun ltk....xtp hati ini teringat pd projek kesian...kol sis....
bila ditya tahu x kak fynn nk g russia lps ni.....ak xterkejut sebb ak sudah menjangka bila komen dkt fb psl something about 2 tahun....
jd dia pergi......ak rasa br ja kenal dia....tp apa mampu ku buat.....
ak hanya secebis jiwa dr 23,174 yg tamak dgn karyanya.....

fynn jamal .....maaf aku bukan siapa2 dlam hidup ko.....
ak bukan seorang yg ada bila ko susah dan senang.....
ak bukan yg seorang kenal siapa ko......
tp ak seorang yg menagis mendengar suara mu....

seorang hanya membaca karya mu.....
seowng badannya besar tp hati nya sgt kecil.....
untuk yg ko yg akn ke russia....ak tahu ko xlupa kami disini.....
walau apa pun igt aku selalu igt ko walau mungkin ko xigt ak....hahaha.....
hati ku bilang xper Abg TRI kan ada....
aku harap kita sempat jumpa lagi......NUR AFFINA YANTI JAMALLUDIN












ak dan dia...











p/s: tq kak chika sebab kenalkan ak pada dia....tq bg ranap.....tq 4 everthing that u do 4 me....
tq ayam sebab bwk ak g sana....tq mail sebab sabar bwk ak....ak tau ko ter seksa.....sori mail....

Tuesday, May 10, 2011







DUNIA MEMANG KEJAM




aku pijak dan aku tak rasa apa-apa....
aku menangis...
mungkin itu saja yang aku manpu lakukan
aku harap IA belum terlewat

Sunday, May 1, 2011

CITE THAI

dah lma x tgk cter thai......
citer thai dlu pnh ak tgk......
soda and iced tea, wai rai high school, the princess, phonix blood.....dan tiba2 semalam terjumpa 1 cite thai dlm folder citer korea dlm lappy ak........aper lg ak pun terus buka tgk la.......
first 2 ak igt citer ni bosan .......but ak terus tgk jgk......lma2 SUKA2 .....best......cite ni psl hero yg buta dan awek yg nk bunuh diri first 2........ak mls la nk cite pnjng2.....buka aper ak xreti nk citer camner.....

mai cini ak tunjuk sedutan cite ni.......



diawl citer awek nk bunuh diri akibat ptus asa utk idup...





awek 2 terjatuh dan cuba diselamtkan hero yg buta 2...



ni lah hero yg buta 2.....awek 2 igt hero ni seowng nelayan yg miskin duk kt pondok buruk....tp awek 2 dah slh anggap sebenar nya......tp hero ni lyan jr....dia pun mengaku diri dia sbgai chit owng miskin......





sebenarnya ni la umah hero 2....tp pempuan 2 xtau......



ni plk diowng register utk berkahwin....pempuan ni stuju nk khwin dgn llki ni sebb dia dah janji dia akn tlong llki ni bila susah....llki ni ajk dia kahwin dgn alasan bila dia g france utk surgery mata ada owng temankan dia....




time ni pempuan 2 dh tau saper llki 2....mmg marah gila tp dlm hati syg kot..huhuhu



pempuan 2 mmg take care gila .....








































.....THE END...















ak bdk hingusan....

dear blog....
dah 3 ari ak sampai kat kg.....
best gila.......
xde tekan....xde benda yg sakit ati.....xde owng yg buli......
everthing was free.......huhuhuhuhuhuhu.....................

BUT....

ak diserang selsema.,..huhuhu....nth knp pun xtau (ni bkn sbb ak tgk cite cinta si bunga tembam tau)......terseksa kot.....xsuka2......pagi2 bila bgn dr tido dah ada kahak kt tekak.....seksa kot nk buang......dgn idung tersumbt pulk 2...............ARGGGGHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!
TAK SUKA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!TAKSUKA!!!!!TAKSUKA!!!!!




SABO JER LA........